Whirlpool FWG81496WSE NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool FWG81496WSE NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marike 11-01-2024
  • Product gekregen

Ondersteunt milieuvriendelijke opties niet.

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

Als je alles op 60 graden wil wassen, prima.

Zou je milieuvriendelijke wasproducten zoals Zeepje, dille&kamille enz willen gebruiken en op 30 graden willen wassen: is deze machine geen optie. Dat kan hij niet. Aldus de monteur.

Bijna elke was moet je extra laten afpompen, hij heeft erg snel last van vetluis (waarschijnlijk omdat hij niet afpompt). De koudere programma's wassen ook niet echt schoon.

Om iets positiefs te noemen: het start uitstel knopje is erg fijn.

Pluspunten

• Start uitstel knopje
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Kan geen milieuvriendelijke wasmiddelen aan
  • Koude programma's wassen niet schoon
  • Warmtesensor te snel versleten (2 jaar)
  • Pomp heel erg slecht af

R.Masters 20-07-2019

Grote trommel

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

prima product. Trommel leek me wat groot voor 1 persoon maar achteraf best handig als je dekbed er ook in past. Maakt ook weinig lawaai maar kan wel schudden bij centrifugeren. maar oude woning met houten vloer.

Pluspunten

• ruime trommel
  • makkelijke bediening
  • genoeg programma`s

gerry geugjes van overloop 14-07-2019

mooi van vorm

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

top wasmachine duidelijk in gebruik niet veel geluid en zuinig ik zal hem wel aanprijzen en er zit een groot oog in

Lijda 11-07-2019

Mooie machine

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

Mooie machine met grote vulopening. Handige display. Wel jammer van de héle lange programma's. 3,5 Uur is toch wel erg lang voor een wasje. Verder zeer stil. Ik was ook zéér blij met de cashback-actie. Al met al zeer tevreden.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Handig display
  • Geruisloos
  • Lekker veel was in 1 x

Minpunten

• Wel lange wasprogramma's.

Jeanne van Oorschot- Vervoort 11-07-2019

Whirlpool wasmachine

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

Het is een goede wasmachine werkt goed ben er zeer tevreden over en zal hem zeker aanbevelen uitstekend!!

Pluspunten

• Brede deur
  • Ruime programma keuzes

Aaltina lusseveld- schuurman 11-07-2019

groot scherm

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

hallo, ik had mijn andere wasmachine al zo lang gehad, wou een keer wat anders, en toen zag ik deze staan, toe was ik hellemaal verkocht, en ook nog makkelijk te bedienen, ben er super blij mee, bvd

King 02-03-2019

Makkelijke bediening en indicatiescherm

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

Werkt hoe een wasmachine moet zijn. De was schoon aan het eind van het programma. Goed product. Maakt weinig lawaai met centrifugeren.

Pluspunten

• Bediening
  • Snel klaar

Luck1 22-11-2017

Poor quality machine. Worse customer service and guarantee.

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

Avoid buying Whirlpool washing machines.

I bought this machine 4 months ago to replace our old machine. This machine seemed like a decent option. I was impressed by the long guarantee (10 years on the motor, and 2 years on the machine, which doubles to 4 years if you register online). A couple of weeks ago I look in the drum of the machine and find that one of the plastic ribs, or baffles (whatever you prefer), on the inside of the drum is broken and is coming loose on the one side.

I contacted whirlpool’s customer service believing, of course, that this would be covered by their guarantee. But apparently, according to them, this had to be because of improper use of the machine. (It couldn’t possibly be because that a weak piece of plastic snapped.) Bare in mind that we are a two person household and wash normal sized loads a few times a week, nothing this machine shouldn’t handle, and that we were careful to wash as directed by the user manual. But nevertheless the customer service rep expects us to pay €108 for the technician, plus however much they want to charge for the part.

The most infuriating part about this is that customer service will do nothing but stonewall us and regurgitate portions of their “it must be your fault” script. Our email correspondence with them has devolved to them snarkily telling us to read our manual.

I can be understanding when a product breaks. When you make hundreds of thousands of plastic ribs surely some will have a defect in them. But when they break after only 4 months and I’m told that it must be my fault and they won’t cover it with their guarantee just because, then you’ll understand why I say; AVOID WHIRLPOOL.

Pluspunten

• I know now to avoid Whirlpool

Minpunten

• Poor quality product
  • Awful customer service

Laura 28-05-2017

Fijne wasmachine, grote deuropening, had stiller verwacht

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

Onze oude wasmachine was een Zanussi met een inhoud van 5 kilo. Aangezien we er met 5 wassen per week niet door heen kwamen was het tijd voor een grotere. Ik gebruik de wasmachine nu ruim een week en de 3 kilo extra scheelt enorm, met 4 wassen ben ik door mijn was heen.
Wat als eerste opvalt aan de wasmachine is de deuropening. Die is erg groot en dat blijkt ook heel handig bij het inladen van de was. Ook een pluspunt vind ik dat het deurtje niet automatisch weer dichtvalt, dit was bij onze oude wel zo en dat maakte het inladen lastig.
Een nadeel vind ik wel dat de rand van de wasmachine erg ruim is waardoor er na het wassen kleine kindersokjes in blijven hangen. Ook blijft hier na het wassen water in achter.
De wasmachine heeft 12 verschillende programma's, waarvan ik tot nu toe ekatoen (meest efficiënt in termen van water en energieverbruik), katoen en het programma voor dekbedden gebruikt heb. De was komt er weer schoon uit, maar het centrifugeren vind ik toch wel veel lawaai maken. Ik had gehoopt dat deze machine stiller zou zijn dan mijn oude, maar dat is niet zo. We hebben de wasmachine op een dempingsmat staan, maar toch hoor je hem twee verdiepingen lager.
De wasmachine heeft een aantal handige opties waaronder start uitstel en freshcare+. De freshcare optie vind ik heel fijn, er wordt stoom gegenereerd en de machine draait tot 6 uur lang rond om de was fris te houden. Ook de start uitstel is erg handig, ik kan 's avonds was in de machine doen zodat hij 's ochtends automatisch al aan gaat.
Ook een pluspunt van deze wasmachine is dat de deur nog open kan als het programma al gestart is en je iets vergeten bent. En als je het verkeerde programma gekozen hebt is het nog mogelijk om deze te stoppen en een ander wasprogramma te kiezen.

Pluspunten

• Grote deuropening
  • Deur valt niet vanzelf dicht
  • Was wordt schoon
  • Opties Freshcare en Start uitstel
  • Deur openen tijdens programma

Minpunten

• Centrifugeren had ik stiller verwacht
  • De rand van de wasmachine is ruim

ElsEnChris 15-05-2017

Uitstekende wasmachine met grote deuropening

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

Met de komst van de baby werd het ons eens tijd om het nog werkende 17 jaar oude (Miele) wasmachine te vervangen. Ons criteria zijn voornamelijk gericht op de zuinigere en stillere model uit het huidig marktaanbod.

Eerste indruk:
Ons eerste indruk bij binnenkomst was de afmeting die compact is waardoor we meer ruimte hebben in ons badkamer. De grote deuropening bleek heel handig te zijn voor het in- en uitladen, fijner voor het lichaam/rug. Het gewicht van 71 Kg is niet al te zwaar om het achteraf te kunnen verplaatsen.

Installatie:
De slang voor het watertoevoer was eenvoudig te installeren zonder tools. De pootjes zijn gemakkelijk af te stellen.

Het gebruik:
Het gebruikspaneel, gebruikershandleiding en wasprogramma's zijn duidelijk en simpel.
Inmiddels bijna een week in bezit en aantal van de wasprogramma's uitgeprobeerd: katoen, gemengde was, witte was en Jeans. We zijn tevreden met de resultaten. De wasgoed komen er schoon, fris en zacht uit met een uitstekende restvocht. Met de badkamerdeur dicht is de machine tijdens centrifugeren weinig hoorbaar: het geeft weer flexibiliteit om s'avonds gerust een was te kunnen draaien. Een wasbeurt kan automatisch langer of korter worden afhankelijk van de te wassen inhoud. Een kledingstuk vergeten om in de wasbeurt te mee te nemen kort na de start? toch wel handig van die onderbreking optie.

A+++ 30% minder energie. De freshcare is goede uitvinding om de wasgoed fris te houden wanneer we niet in staat zijn het meteen op te hangen. Clean+ optie om intensiteit van het wassen. 10 jaar garantie op de motor en totaal 4 jaar op onderdelen.

Tot nu toe nog geen minpunten ervaren maar we houden dat in de gaten.

Pluspunten

• A+++ 30% minder energie
  • Acceptabele geluidsniveau
  • Duidelijke gebruik en bedieneing
  • Groete deuropening en Compacte afmeting

Kitana 15-05-2017

Whirlpool FWG81496WSE NL

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

Door alle nieuwe regeltjes en wetjes omtrend het bouwen van een energiezuinige woning kan een energie zuinig wasmachine natuurlijk niet uit blijven. Deze whirlpool is uitermate zuinig.
Deze wasmachine voldoet aan alles wat je van een wasmachine verwacht. De grote deur werkt zeer gemakkelijk om grote stukken te laden.
De voorgeprogrammeerde wasprogramma's voldoen ook aan al je verwachtingen. Alle programma's staan duidelijk beschreven in de handleiding dus is het makkelijk om even te checken welk programma je nodig hebt.
Doordat de machine na het eindigen van een programma nog af en toe je was om gooit(freshcare) blijft deze lekker fris. Startuitstel is super handig. Tegen de ochtend is je wasje klaar en je hoort de machine bijna niet.
Er is ook een kort programma bij van 30min wat super makkelijk is als je iets even wil opfrissen.
Enkel tijdens het wegpompen van het water maakt hij een beetje lawaai. Dit is trouwens bij elke wasmachine....
Zeker tevreden en zeker een aanrader.

Pluspunten

• 10j garantie op motor en 2+2j fabrieksgarantie
  • stilte tijdens werking
  • grote laadhoeveelheid
  • zuinig
  • mooie looks

Minpunten

• lawaaierig wegpompen water

Gunther 14-05-2017

Stil, zuinig en grote laaddeur

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

Onze vorige wasmachine was 19 jaar oud. Ze werkte nog maar gezien de huidige energieprijzen vond ik het nuttig over te schakelen op een zuinigere machine. Deze machine zag er mij prijs/kwaliteit aantrekkelijk uit.

Wat onmiddellijk opviel bij het uitpakken was de gigantische deur. En dit blijkt uitermate handig bij het laden voor donsdekens en dergelijke. Ook gewone wasjes maken het laden easy.

Bij het eerste gebruik viel op dat de machine uitermate stil is. Het zwieren maakt uiteraard wat meer lawaai maar nog is dit een heel stuk stilder dan onze vorige machine. En het zwieren op 1400 touren maakt dat de was goed droog is. Daardoor moet onze droogkas minder lang drogen en sparen we daar ook weer wat uit aan energie.

De programmakeuzes zijn simpel en duidelijk. Meer moet dat niet zijn. De parameters temperatuur en toerental kan je nog manueel bijpassen indien gewenst.
En wat ruikt de was toch een stuk frisser dan vroeger. Ook mede dankzij de functie Freshcare wordt de was een tijd fris gehouden na het einde van het wasprogramma (met stoom). Handig als je niet onmiddellijk de machine kan ledigen.

Voorts zijn de functie startuitstel en de vlugge was (30') ook vrij handig. De vlugge was om licht bevuilde kleren terug fris te maken in no time.

In ieder geval tevreden over de aankoop. Een echte verbetering.

Pluspunten

• Laadopening
  • Freshcare
  • Korte was
  • Duidelijke wasprogramma's
  • Startuistel

michael 14-05-2017

Stil, mooi en ook nog eens zuinig

Geschreven voor: Whirlpool FWG81496WSE NL

Het kopen van een wasmachine is toch best wel een dingetje. Je laat je al snel meevoeren in de optielijsten en mooie gadgets (ik wel). Maar eigenlijk is het simpel, voor ons, namelijk: Er moet veel inkunnen, hij moet stil zijn, gebruiksvriendelijk en zuinig. Op al deze punten scoort de machine een heel goede plus! Dat hij er mooi uitziet, is ook meegenomen.

Van de bovengenoemde punten is gebruiksvriendelijkheid een breed begrip. In ons geval betekent dit dat je hem aan kan zetten wanneer je wilt (doordat hij zuinig is, wachten we niet meer tot in de nacht en hij is ook stil, dus niet storend). Daarnaast is de functie dat hij nog zes uur door blijft draaien met stoom erbij ideaal!! Dan maakt het niet zoveel meer uit of je optijd bent om de spullen in de droger te stoppen. Enige nadeel is dat 6 uur eigenlijk net te kort is (als je hem om 22 uur aanzet bv) en in mijn ogen mag die optie standaard altijd aanstaan, nu moet je hem actief aanzetten (en je weet nooit of je het vergeet of niet, van te voren ;-))

Als laatste vind ik het puntje garantie ook wel belangrijk, deze is 10 jaar! Ik kan pas over 10 jaar zeggen wat dit inhoudt maar dit geeft wel een goed gevoel en dan is je afschrijving ook meteen goed te bepalen (aanschaf/10). top, over 10 jaar ga ik weereens kijken naar een nieuwe machine

Pluspunten

• kan veel in
  • zuinig
  • stil
  • best wel mooi
  • 10 jaar garantie

Minpunten

• de freshcare optie mag wat langer